jangan patah hati, cuba lagi,.. :)


Satu dua tiga dan empat,
Cuba berkali masih tak dapat,
Lupakan sakit segan dan penat,
Nanti di puncak pasti terubat,..

Empat tiga dua dan satu,
Puncaknya betul aku di situ,
Ada dah dekat, ramai yang berbatu,
Cuba lagi dik ku tunggu,..

(korus)
Ku cuba berkali-kali,
Masih tak menjadi-jadi,
Tapi ku tak patah hati,
Tiap kali gagal aku cuba lagi,..
Aku cuba lagi, aku cuba lagi,
Hanya yang lemah kan lari,
Jadi lelaki dan cuba lagi,..

Ku cuba, ku cuba, ku cuba,
Puas ku cuba,..

Nah! Bukan senang hendak menang,
Apatah lagi jadi juara,
Nah! Bukan senang nak jadi bintang,
Apatah lagi jadi lagenda,
Aku tahu aku fasih,
Nombor satu, yup, aku masih,
Terima kasih seteru bersekutu,
Keranamu aku bertambah mutu,..
Tetapi, kebelakangan ini aku tepu,
Hampir beku, ni, buku lirik kosong nak berdebu,
Hilang sengat hilang seri hilang seru hilang merdu,
Mata tutup kepala tertelungkup,
Pintu dengar ketuk, oh anakku menjenguk,..
Papa jangan kerut dahi,
Tukar niat baca Bismillah mesti jadi,..

(ulang korus)

Buat lagu hebat radio tak nak main,
Apa boleh buat? Buat lagu lain,
Aku dengar sedap, dia dengar lain,
Mungkin lepas menang AIM dia main,..
Jangan cari pasal, kaji hujung pangkal,
Buat lagi sampai tiada orang boleh sangkal,
Sampai orang kampung kata pakai tangkal,
Sampai gadis kota tidur tepuk bantal,
Sampai orang-orang gaji pun hafal,
Tapi selagi tak berlaku, tawakal,..
Ganda usaha bukan simpati,
Percaya besok lusa buat lagi,
Mereka tanya sampai mana,
Yo nampak langit sampai sana,
Tiada makna kalau tiada fakta,
Lihat carta situ ku diwarta,..

(ulang korus)

Ma kata ku pandai Pa kata ku kuat,
Jadi kalau cari jalan tak jumpa, ku buat,
Ke sini ke sana hanya satu garis lurus,
Jangan menoleh mana-mana jalan terus,
Ku bukan jenis suka omong kosong,..
Tolong dengar dik, jangan bodoh sombong,
Lima ribu tahun atau lima saat,
Kalau kita mahu kita dapat,
Banyak laki, berapa jati,
Banyak janji, berapa ditepati,
Cuma dara sunti minta puji, anak jantan minta uji,..
Lepas cakap besar tanam pokok,
Pasti belum boleh berteduh besok,
Dan kalau tak berbuah doa sehari lagi,
Tuah akan sampai dengan Taming Sari sekali,..

Ku cuba lagi,

Song: Cuba Lagi

Singer: Malique feat. Lah Ahmad




Aman Fathur
(March 9, 2011)

0 Response to jangan patah hati, cuba lagi,.. :)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails