suatu malam,..


suatu malam yang sepi, hatiku yang telah lama terlena ini tiba-tiba tersedar dari mimpinya,.. seringkali kuinginkan perasaan ini, perasaan yang kurasai ketika di tingkatan empat di kolej abdillah,.. perasaan yang tidak kenal erti kegagalan, yang sentiasa ingin maju ke hadapan,.. perasaan yang sentiasa meniup semangatku,..

sebentar tadi,..
aku berbual dengan ezai, juniorku dari kolej,.. dia masih melayanku seakan-akan masa silam tidak langsung meninggalkan kami, dia masih melayanku seperti aku seperti dulu,..



ingin kuabadikan perasaanku ini, agar aku sentiasa memilikinya,.. dahulu, aku sentiasa positif,.. aku memandang tinggi pada diriku seperti seorang yang telah menempa kejayaan yang besar dalam hidupnya,.. seorang yang sentiasa memimpin, yang dipercayai, sentiasa merendah diri, berprasangka baik dan sentiasa selesa didampingi rakan di sekeliling,..

sebentar tadi,..
aku menelefon ibuku yang berada jauh dariku,.. merasakan diri lamaku ada dalam diriku kini,.. sungguh gembira rasanya dapat berbual dengan keluargaku,..

kini,..
aku sedang berusaha menyiapkan laporan makmalku,.. sudah banyak yang telah kutaip, kulakukan dengan penuh teliti dan teratur - itulah prinsip hidupku,..

0 Response to suatu malam,..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails